Saturday, February 23, 2008

စစ္တပ္တရားေတာ္။


အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ အ႐ွင္ဇနာကာဘိ၀ံသ ၏ စစ္တပ္တရားေတာ္။

(၁၃၁၃ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လဆန္း ၁ ရက္၊ ညဥ္႔ ရ နာရီ)

ေ႐ွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင္႔ စစ္တပ္အေၾကာင္းကိုျပေသာ ပဌမအခန္း။

၁။ မိမိဘ၀ကို စဥ္းစားသင္႔ေၾကာင္း၊

လူ႔ဘ၀ထဲမွာပင္ ေယာက်္ားဘ၀ မိန္းမဘ၀ ရဟန္းဘ၀ စစ္သားဘ၀ စသည္ျဖင္႔ အမ်ိဳးတူ အျဖစ္တူ ဘ၀ငယ္မ်ား ကြဲျပားလ်က္ ႐ွိေသးသည္။ ဘယ္သူမဆို - ငါ႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ ေအာက္တန္းမွာလား၊ အထက္တန္းမွာလား - ဆိုတာကို ပဌမ စဥ္းစားၿပီး - ငါထမ္းေဆာင္ရမယ္႔ တာ၀န္ေတြ ဘာမ်ား ႐ွိသလဲ - လို႔ ဒုတိယ စဥ္းစားရမယ္။ မိမိဘ၀ဟာ ေအာက္တန္းက်ေနေသးလွ်င္ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ က်ိဳးစားရမယ္။ အထက္တန္းေရာက္ၿပီးျဖစ္လွ်င္လဲ ထိုအဆင္႔အတန္းႏွင္႔ သင္႔ေတာ္ေသာ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရလိမ္႔မယ္။



ယခုအခါ - ရဲေဘာ္ - လို႔ေခၚေနၾကရတဲ႔ တပည္႔တို႔ရဲ႕ စစ္ဗိုလ္ဘ၀ စစ္သားဘ၀ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔ ဘ၀ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အလြန္အထက္တန္း ေရာက္ေနတဲ႔ ဘ၀ျဖစ္ေၾကာင္းကို အမွန္အတိုင္းနားလည္ေစခ်င္တယ္။ ေ႐ွးမင္းေကာင္း မင္းျမတ္မ်ားႏွင္႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ရဲ႕ အေလာင္းအလ်ာမ်ားလဲ မိမိကိုယ္တိုင္ စစ္သားစစ္ဗိုလ္ဘ၀ႏွင္႔ ျဖစ္ေစ၊ စစ္တပ္ကို အေဖာ္သဟဲ လုပ္၍ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳး သာသနာေတာ္အက်ိဳးကို ႐ြက္ေဆာင္ကာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈ ပါရမီကို ျဖည္႔က်င္႔သြားၾကတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။

၂။ မေဟာ္သဓာအေၾကာင္း၊

ဒီေနရာမွာ အလြန္ထင္႐ွားတဲ႔ အေလာင္းေတာ္ မေဟာ္သဓာကို စဥ္းစားၾကည္႔ၾကစမ္းပါ။ ၀ိေဒဟ တိုင္းျပည္ႀကီးရဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ႏွင္႔ တကြ တရာ႔တပါးေသာ မင္းတို႔ကိုပင္ ကယ္တင္ခဲ႔တယ္ မဟုတ္လား။ စူဠနီျဗဟၼဒတ္မင္းက သမီးေတာ္ ပဥၥာလစႏၵီနဲ႔ ျဖားေယာင္းၿပီး ၀ိေဒဟတိုင္းျပည္ကို အပုိင္စီးမယ္ႀကံတုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မေဟာ္သဓာ ကိုယ္တိုင္ ဥမင္လိုဏ္ကိုေဖာ္ၿပီး ပဥၥာလစႏၵီကို ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းနဲ႔ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းမွာ လက္ထပ္ေပးလိုက္တယ္။

လက္ထပ္ၿပီးလို႔ ေလွေတာ္ႀကီး ထြက္ခါနီးမွာ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းက ကမ္းေပၚမွာရပ္ေနတဲ႔ မေဟာ္သဓာကို - ေလွေပၚတက္ၿပီး တခါထဲလိုက္ခဲ႔ပါလား - လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ႔အခါ မေဟာ္သဓာက ျပန္၍ သံေတာ္ဦးတင္တဲ႔ စကားဟာ ဗိုလ္လုပ္သူတိုင္း မွတ္စရာေကာင္းတယ္။

- စစ္တပ္ရဲ႕ ေ႐ွ႕ေဆာင္လုပ္တဲ႔ သားေတာ္တို႔လို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ကိုယ္႔လက္ေအာက္ငယ္သား စစ္သည္ေတာ္မ်ားကို ရန္သူတို႔ အၾကားမွာ ပစ္ထားခဲ႔၍ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းသြားတယ္ ဆိုတာ ထုံးစံမဟုတ္ပါ။ စစ္သည္ေတာ္အားလုံးကို ရန္သူ႔လက္တြင္းမွ လြတ္ကင္းေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းၿပီးမွ လိုက္ခဲ႔ပါ႔မည္။ - လို ့ သံေတာ္ဦးတင္ခဲ့တယ္။

အဲဒီစကား သံေတာ္ဦး တင္လိုက္တယ္။ ဘယ္႔ေလာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပီသတဲ႔ အေလာင္းေတာ္လဲ ဆုိတာ စဥ္းစားၾကေတာ႔။ အဲဒီ အခ်ိန္ဟာ ညဥ္႔အခါျဖစ္ေလေတာ႔ မေန႔ကမွ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႏွင္႔ အတူ ပါလာေသာ တခ်ိဳ႕စစ္သားေတြဟာ ခရီးပန္းၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕လဲ စားၾကေသာက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ ၄-လ လုံးလုံး ဗိုလ္ခ်ဳပ္နဲ႔အတူ ဥမင္လိုဏ္ေဖာက္ရာမွာ ပါတဲ႔ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕လဲ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနၾက႐ွာတယ္။ ထိုစစ္သားအားလုံးကို ငဲ႔ညွာၿပီး ဘယ္သူ႔ကိုမွ ပစ္၍ မထားခဲ႔ႏိုင္ပါဘူးလို႔ သံေတာ္ဦးတင္ေတာ္မူတာ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပီသ သလဲ။

အဲဒီ အေလာင္းေတာ္ မေဟာ္သဓာနဲ႔ စပ္ၿပီး သင္ခန္းစာ ယူေစလိုတာက - စစ္ရဲ႕ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ လုပ္ေနၾကတဲ႔ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ စစ္ဗိုလ္မ်ားဟာ မိမိရဲ႕ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကို အၿမဲညွာတာရတယ္။ စစ္သားဘ၀ စစ္ဗိုလ္ဘ၀ ဆိုတာ မေဟာ္သဓာနဲ႔ မေဟာ္သဓာကို ကူညီေနတဲ႔ ရဲေဘာ္မ်ားရဲ႕ ဘ၀မ်ိဳး ျဖစ္ေလေတာ႔ တိုင္းျပည္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ႔စိတ္နဲ႔ တာ၀န္ေဆာင္ရမယ္႔ ဘ၀မ်ိဳးျဖစ္တယ္ - ဆိုတာကို သင္ခန္းစာယူေစလိုတယ္။

၃။ ဗိမၺသာရမင္းႏွင္႔ စစ္တပ္အေၾကာင္း၊

ဘုရားေက်ာင္းဒကာျဖစ္တဲ႔ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္႔႐ွင္ ဘုရင္ဗိမၺသာရမင္းရဲ႕ အၾကာင္းကို ၾကည္႔ၾကဦးစို႔ - ဗိမၺသာရမင္းတရားဟာ ဘုရားနဲ႔ ပဌမဆုံး ေတြ႔တုန္းကပဲ ေသာတပန္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ေသာတပန္ မင္းတရားလဲ တိုင္ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ေနရာမွာ စစ္တပ္ကိုပင္ အေဖာ္သဟဲလုပ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္တာကိုေတြ႔ရတယ္။

အခါတပါးမွာ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္၏ အစြန္အဖ်ားမွာ သူပုန္ထတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေသာတပန္ဘုရင္ႀကီးက စစ္တပ္ကိုလႊတ္ရတယ္။ စစ္တပ္လႊတ္တဲ႔အခါ အမိန္႔ေပးတဲ႔ စကားဟာ အလြန္မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္။ - ဂစၦထ ဘေဏ၊ ပစၥႏၲံ ဥစၥနထ = အေမာင္တို႔ သြားေခ်ၾက၊ သူပုန္ထ၍ ပ်က္စီးေနတဲ႔ အစြန္အဖ်ား ႐ြာေတြကို စည္ကားေအာင္ ေစာင္႔ေ႐ွာက္ေခ်ၾက - တဲ႔။

ကိုင္း .. ေသာတပန္ ႐ွင္ဘုရင္ႀကီး စကားလုံးသုံးႏႈန္းပုံဟာ ဘယ္႔ေလာက္အျပစ္ကင္းသလဲ။ စိတ္ထဲမွာလဲ ႐ြာေတြ ပ်က္စီးေနေတာ႔ လူေတြ အိမ္ေျခရာေျခ မတည္ျဖစ္ေနတာကို ၾကားရေတာ႔ သနားက႐ုဏာကို အရင္းခံၿပီးေတာ႔ - လူေတြေနႏိုင္ ထိုင္ႏိုင္ေအာင္ လယ္ယာမ်ားကို လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ေစာင္႔ေ႐ွာက္ေခ်ၾက - လို႔ အမိန္႔ေပးရတာပဲ။ ဒီေတာ႔ ေသာတပန္ဘုရင္ႀကီးမွာ စစ္တပ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနေပမယ္႔ စိတ္မွာေရာ ႏႈတ္မွာေရာ ဘာအျပစ္မွ မ႐ွိဘူးဆိုတာကို သင္ခန္းစာတရပ္အျဖစ္နဲ႔ မွတ္သားေစလိုတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္သားစရာ ႐ွိေသးတယ္။ အဲဒီအမိန္႔က်လို႔ သူပုန္႐ွိရာဘက္သို႔ စစ္တပ္ႀကီးထြက္သြားခါနီးမွာ အေတာ္ထင္႐ွားတဲ႔ တခ်ိဳ႕စစ္သားႀကီးေတြ ဘုန္းႀကီးလုပ္သြားၾကတယ္။ သူတို႔အႀကံက ဒီလိုတဲ႔ - သူပုန္အႏွိမ္သြားတဲ႔အခါ ငါတို႔႐ႈံးရင္ အသတ္ခံရမယ္။ ငါတို႔ႏိုင္လွ်င္ သူတို႔ကိုသတ္ခဲ႔ရလို႔ အကုသုိလ္မ်ားမယ္။ ဒီေတာ႔ ၂ - မ်ိဳးလုံး အက်ိဳးမမ်ားဘူး။ ဘုန္းႀကီးလုပ္မွပဲ ေတာ္မယ္ - လို႔ႀကံၾကသတဲ႔။

ဒီအေၾကာင္းကို စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ားက သိ၍ ႐ွင္ဘုရင္႔ထံ သံေတာ္ဦးတင္တဲ႔အခါ ႐ွင္ဘုရင္က - ဒီလိုအမႈအတြက္ ဥပေဒဘယ္လို႐ွိသလဲ - လို႔ တရားသူႀကီးမ်ားကိုေမးတယ္။ ရဟန္းျပဳတဲ႔ ကိစၥမွာ ၁-နံပါတ္ အေရးႀကီးသူဟာ ထိုရဟန္းသစ္ကို မိဘသဖြယ္ ၾကည္႔႐ႈေစာင္႔ေ႐ွာက္ရမယ္႔ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ ျဖစ္တယ္။ ၂-နံပါတ္ အေရးႀကီးသူဟာ ကမၼ၀ါစာဖတ္တဲ႔ ဆရာျဖစ္တယ္။ ၃-နံပါတ္ကေတာ႔ ရဟန္းကိစၥမွာ သေဘာတူပါ၀င္ၾကတဲ႔ သံဃာမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ၁-နံပါတ္ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာကို ဦးေခါင္းျဖတ္ထိုက္ပါတယ္။ ၂-နံပါတ္ ကမၼ၀ါစာဖတ္တဲ႔ ဆရာကို လွ်ာထုတ္ ပစ္ထိုက္ပါတယ္။ ၃-နံပါတ္ သံဃာကို နံ႐ုိးတ၀က္က်ိဳးေအာင္ ခ်ိဳးထိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလို သံေတာ္ဦးတင္ၾကပါသတဲ႔။
ေသာတပန္ ႐ွင္ဘုရင္ႀကီးဟာ သာသနာေတာ္ကို ထိခိုက္မယ္႔ ဒီဥပေဒကိုၾကားေတာ႔ ဘုရားထံသြား၍ စစ္သားတခ်ိဳ႕ ဘုန္းႀကီးလုပ္မႈႏွင္႔ တကြ ဥပေဒကိုပါ ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေနာက္ေနာင္အခါ သာသနာမၾကည္ညိဳတဲ႔ မင္းမ်ားလက္ထက္မွာ အေႏွာင္႔အယွက္ေတြ႔မွာစိုးလို႔ - မင္းမႈထမ္းမ်ားကို ရဟန္းျပဳခြင္႔ေပးေတာ္ မမႈဘို႔ရန္ - ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထား႐ွာတယ္။

အဲဒီလို ေလွ်ာက္ထားတဲ႔အခါ ဗုဒၶျမတ္စြာကလဲ (ရဟန္းျပဳတဲ႔ ကိစၥဟာ ကုသိုလ္ရတဲ႔ အလုပ္ပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ရဟန္းျပဳခြင္႔မေပးဘဲ ေနရမွာလဲ} ဟုျငင္းပယ္ေတာ္ မမူဘဲ။) - ယေန႔ကစၿပီး မင္းမႈထမ္းဟူသမွ်ကို (ဆိုင္ရာ အရာ႐ွိမ်ား၏ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရရင္) ႐ွင္ရဟန္းျပဳ မေပးရ။ ျပဳေပးေသာ ဆရာမွာ မေကာင္းေသာ အလုပ္ကို လုပ္ရာေရာက္သျဖင္႔ ဒုကၲဋ္အာပတ္သင္႔ေစ} ဟု သိကၡာပုဒ္ ဥပေဒတရပ္ကို ပညတ္ေတာ္မူလိုက္ရတယ္။

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ စပ္၍ သင္ခန္းစာယူစရာေတြက အမ်ားပဲ႐ွိတယ္။ အေရးႀကီးတဲ႔အခါမွာ စစ္တပ္ကထြက္ေျပးၿပီး ဘုန္းႀကီးလုပ္ကာ လူပါး၀တာကို ဘယ္သူမွ မေက်နပ္ဘူးဆိုတာ ထင္႐ွားတယ္။ ေသာတာပန္ ဘုရင္ႀကီးရဲ႕ တိုင္းျပည္မွာ - ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာကို ဦးေခါင္းျဖတ္ထိုက္တယ္ - စသည္ျဖင္႔ ဥပေဒျပဳတဲ႔ အမတ္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေၾကာင္းလဲ ထင္႐ွားတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာကလဲ သာသနာမွာ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ဘြယ္ ကိစၥကို ျမင္ေတာ္မူလွ်င္ (ကုသိုလ္ရမည္႔ ကိစၥပင္ ျဖစ္ေသာ္လဲ) အစိုးရႏွင္႔ မဆန္႔က်င္တာကို ဗုဒၶျမတ္စြာ လိုလားေတာ္မူတဲ႔ အေၾကာင္းလဲ ထင္႐ွားတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္း အားလုံးကို စုေပါင္းၿပီး သင္ခန္းစာတရပ္ မွတ္ေစလိုတယ္။

၄။ ဓမၼာေသာကမင္းအေၾကာင္း၊

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မင္းအမ်ားမွာ အထင္အ႐ွားဆုံး ျဖစ္တဲ႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကို ၾကည္႔ဦးမလား။ ဘုန္းလက္႐ုံးအင္အားျဖင္႔ ဇမၺဴဒိပ္ေခၚတဲ႔ အိႏၵိယတ၀ွမ္းလုံးကို သိမ္းက်ံဳးလႊမ္းမိုးၿပီး တရားမင္းတရားႀကီးအျဖစ္နဲ႔ အုပ္စိုးႏိုင္ခဲ႔တယ္။ အဲဒီအုပ္စိုးတဲ႔ေနရာမွာ (လက္ညိွဳးညႊန္ရာ ေရျဖစ္ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလို) ဘုန္းတန္ခိုးခ်ည္း မမွတ္ၾကနဲ႔။ စစ္တပ္ကလဲ စြမ္းရည္သတၲၱိႏွင္႔ ဘုရင္႔အေပၚမွာ သစၥာ႐ွိလို႔သာ အုပ္စိုးႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲ႔ဒီလို အုပ္စိုးၿပီး သာသနာေတာ္အက်ိဳးကို ႐ြက္ေဆာင္ပုံကိုေတာ႔ မေျပာႏွင္႔ေတာ႔။ အိမ္ေ႐ွ႔မင္းအရာကို မွန္းထားတဲ႔ သားေတာ္ မဟိႏၵမင္းသားႏွင္႔ သမီးေတာ္ သံဃမိတၱာ ကိုပင္ သာသနာေတာ္တြင္းသြင္း၍ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူတယ္။ တုိင္းသူျပည္သားေတြ တရားမွ်တေအာင္ တရားေက်ာက္စာတိုင္ေတြ အႏွံ႕အျပား စိုက္ထူကာ သာသနာကိုလဲ ႀကိဳးစားေတာ္မူခဲ႔တယ္။

ယခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ႐ွိတဲ႔ သာသနာေတာ္ဟာ ထိုမဟိႏၵမေထရ္မွ ဆက္သြယ္လာတဲ႔ သာသနာေတာ္ဘဲ။ အကယ္၍ ဓမၼာေသာကမင္းမွာ ဘုန္းတန္ခိုးႏွင္႔ စစ္တပ္အင္အားနည္းပါးခဲ႔ပါမူ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ သာသနာ႐ွိေကာင္းမွ ႐ွိမယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လက္႐ွိသာသနာေတာ္ဟာ ထိုဓမၼာေသာကမင္းရဲ႕ စစ္တပ္ႏွင္႔ အဆက္အသြယ္ မကင္းဘူးဆိုလွ်င္ မွားမယ္မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ အားလုံးေသာ စစ္ဗိုလ္ စစ္သားေတြမွာ သာသနာကို ေစာင္႔ေ႐ွာက္လိုတဲ႔စိတ္လဲ အၿမဲ႐ွိေစလိုတယ္။

၅။ ဒုဌဂါမဏိမင္းႏွင္႔ သာသနာ၊

သီဟိုဠ္ကြၽန္း ဒုဌဂါမဏိအဘယမင္း ကိုၾကည္႔ၾကစမ္းပါ။ သူရဲေကာင္းဗိုလ္မႈဳးတက်ိပ္နဲ႔အတူ သာသနာျပဳလိုေသာ ေဇာျဖင္႔ ရန္သူမ်ားကို သုတ္သင္ခဲ႔႐ွာတယ္။ ထိုမင္းအတြက္မွာ သာသနာစိတ္ႏွင္႔ စစ္စိတ္ကို ခြဲမရေအာင္တြဲေနတယ္။ သူစြဲကိုင္ေသာ လွံမွာပင္ ဘုရားဓာတ္ေတာ္ကို ဌာပနာထားသတဲ႔။ သူ သစၥာဓိဌာန္ေလ႔႐ွိတဲ႔ စကားမွာလဲ - မိမိ ခ်မ္းသာေရး အတြက္ႀကိဳးစားေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဘုရားသာသနာေတာ္ကို ခိုင္ၿမဲစြာ တည္ေစလိုေသာေၾကာင္႔သာ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ပါသည္ - ဟု သစၥာျပဳေလ႔႐ွိပါသည္။

အခါတပါး၌ စစ္တိုက္ထြက္ခါနီးမွာ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးသို႔သြား၍ သံဃာေတာ္မ်ားကို ပင္႔သြားလိုေၾကာင္း ေလွ်ာက္သတဲ႔။ ေလွ်ာက္ပုံက - ဘုရားသာသနာေတာ္ ထြန္းပစိမ္႔ေသာငွါ ဂဂၤါ တဘက္သို႔ သြားရပါမည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ ေနရျခင္းသည္ ဒကာေတာ္မွာ မဂၤလာျဖစ္ပါသည္။ ေဘးရန္ အေစာင္႔အေ႐ွာက္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မျပတ္ဖူးျမင္၍ အလႈဳဒါနျပဳဘို႔ရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ပင္႔သြားလိုပါသည္။ ဤသို႔ ေလွ်ာက္သည္႔အခါ ဆရာေတာ္မေထရ္ႀကီးမ်ားက အ႐ြယ္ေကာင္းေကာင္း ရဟန္းငါးရာကို ထည္႔လိုက္ေတာ္ မူႀကသတဲ႔။

ဒီေနရာမွာ သင္ခန္းစာယူေစလိုတာက - ဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္႐ြာမဆို မိမိတို႔စစ္တပ္ ေရာက္ေနတဲ႔ ေနတဲ႔ ေနရာတိုင္းမွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ထိုသို႔ ေတြ႔ရာ၌ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔ သင္႔တင္႔ညီညြတ္စြာ ဆက္ဆံၾကေစလိုတယ္။ အကယ္၍ အေနအထိုင္မွာ မေက်နပ္စရာ ေတြ႔လွ်င္လဲ အခါေကာင္းတဲ႔တေန႔မွာ သာသနာေတာ္ သန္႔႐ွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ငါတို႔႐ြက္ေဆာင္မယ္ - လို႔ အဓိဌာန္ျပဳခဲ႔ပါ။ ၿပီးေတာ႔ မည္သည္႔ဘာသာ၀င္မဆို ဆိုင္ရာဘာသာ၀င္မ်ား၏ အေဆာက္အဦမ်ားကိုလဲ စြမ္းႏိုင္သမွ် ေလးစားၾကပါ။

ၿပီးေတာ႔ ဒုဌဂါမဏိမင္းရဲ႕ ဗိုလ္မႈဳးႀကီးတက်ိပ္ထဲမွာ အဘယသူရဲေကာင္းႀကီး ပါတယ္။ စစ္တပ္ကိစၥအားလုံး ၿပီးဆုံး၍ သူရဲေကာင္းႀကီးတို႔အား ရာထူးေပးတဲ႔အခါ အဘယသူရဲေကာင္းႀကီးက ရာထူးမယူဘဲ - ကိေလသာ စစ္ပြဲ၌ ၀င္ႏြဲဘို႔ကိစၥ ႐ွိေသးေၾကာင္း - သံေတာ္ဦးတင္ကာ ရဟန္းျပဳ၍ ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ ဒီေနရာမွာ သင္ခန္းစာယူေစလိုတာက - စစ္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာကို ၀င္ႏႊဲခဲ႔တဲ႔ ဗိုလ္မႈဳးႀကီးတေယာက္လဲ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္ - ဆိုတာဘဲ။ ေနာက္၌ျပမယ္႔ စစ္သားမ်ားရဲ႕ ကိုယ္က်င္႔အခန္းမွာလဲ ဒီ အဘယဗိုလ္မႈဳးႀကီးကို ျပန္၍ အမွတ္ရေစလိုတယ္။ ကိုင္း ကိုင္း ဒီမွ်ေလာက္နဲ႔ပဲ ေ႐ွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားနဲ႔ စစ္တပ္အေၾကာင္းကို ရပ္ၿပီး - စစ္တပ္ႏွင္႔ သာသနာကို ႏိုင္ငံက ေလးစားပုံအေၾကာင္း - ဆက္ၾကဦးစို႔။

စစ္တပ္ႏွင္႔ သာသနာကို ေလးစားပုံျပေသာ ဒုတိယအခန္း။

ဘုန္းႀကီးတို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြဟာ သာသနာေတာ္ကို ေလးစားသလို စစ္သားမ်ားကိုလဲ အလြန္ေလးစားၾကတယ္။ ျမန္မာရာဇ၀င္ အေစာင္ေစာင္မွာ အေခ်ာင္သမား ႐ွင္ဘုရင္မ်ားထက္ မိမိကိုယ္တိုင္ တိုက္၀ံ႔ခိုက္၀ံ႔ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ွင္ဘုရင္မ်ားက သာ၍ ထင္႐ွားခဲ႔တယ္။ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင္႔ေနာင္၊ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်တို႔ လက္ထက္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ခဲ႔တယ္။ အေနာ္ရထာမင္းဟာ သူကိုယ္တိုင္ စစ္ဗိုလ္ ဟုတ္-မဟုတ္ မသိရေသာ္လဲ သူ၏လက္ေအာက္က က်န္စစ္သားစေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ႐ွိေနလို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ခ်ဲ႔ထြင္ႏိုင္ခဲ႔တယ္ မဟုတ္လား။

တပင္ေ႐ႊထီးရဲ႕ေနာင္ေတာ္လို႔ ေခၚၾကတဲ႔ ဘုရင္႔ေနာင္မင္းကေတာ႔ သူကိုယ္တိုင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဘဲ။ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်ကေတာ႔ ေအာက္ေျခကစ၍ တိုက္ခိုက္ၿပီး တိုးတက္ရတဲ႔ တကယ္႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေပါ႔။ အဲဒီလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ ထြန္းကားတဲ႔ေခတ္မွာ တိုင္းျပည္က်ယ္၀န္း လာခဲ႔တာပဲ။ အဲဒီ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြကို ယခုတိုင္ေအာင္ တိုင္းျပည္က ေလးစားေနတာပဲ။ ႐ွင္ဘုရင္ မဟုတ္ေသာ္လဲ တိုင္းျပည္ကိုအဟုတ္ခ်စ္ၿပီး သတၱိရွိတဲ႔ မင္းႀကီးရန္ေနာင္တို႔၊ မင္းႀကီးဗႏၶဳလတို႔ကိုလဲ တိုင္းျပည္က ယခုတိုင္ ေလးစားလ်က္ ႐ွိေသးတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင္႔ ျပည္႕သူ႔အသိ၊

ဟုိေ႐ွးက အေၾကာင္းေတြကို ထားလိုက္ပါဦး။ မၾကာမီက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို လူေတြ႐ိုေသတာ ဘာအ႐ွိန္လဲ။ တိုင္းျပည္ကို အဟုတ္ခ်စ္၍ ႐ိုးသားေျဖာင္႔မတ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ႔ နာမည္ရဲ႕ အ႐ွိန္ဘဲ။ သူ႕ကို တိုင္းျပည္က ဘယ္လိုသိေနသလဲ။ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ဘို႔ ဂ်ပန္ကိုသြားတယ္။ ေနာက္ဂ်ပန္ေတြကို ေခၚလာၿပီး မတရားဘူးထင္တဲ႔ ဂ်ပန္ေတြကို တိုက္ထုတ္ျပန္တယ္။ ေနာက္ အဂၤလိပ္တို႔ထံမွ လုံး၀လြတ္လပ္ေရးကို ေတာင္းတယ္။ မရလွ်င္ ခ်မယ္လို႔လဲ အသံထြက္လာတယ္။ မွန္မွန္ေျပာတယ္၊ ကိုယ္က်င္႔ေကာင္းတယ္၊ မည္သူ႔အေပၚမွာမဆို ေျဖာင္႔မတ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ႏိုင္ငံ႔ အက်ိဳးကိုၾကည္႔ၿပီး မည္႔သူ႔ကို မဆိုေပါင္းႏိုင္တယ္။ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔တတ္တဲ႔သေဘာ မ႐ွိဘူး။ အဲဒီအခ်က္အားလုံး စုေပါင္း၍ သတၱိေကာင္းတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႔ တိုင္းျပည္က သိေနၾကတယ္။

တိုင္းျပည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔လိုလူကိုမွ ေလးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တိုင္းျပည္ကို အဟုတ္ခ်စ္ၿပီး အခ်က္က်က် ႐ြက္ေဆာင္ေပးလွ်င္ သာမန္စစ္သားကိုလဲ ေလးစားတာဘဲ။ သာသနာႏွင္႔ စစ္တပ္ကို ဘာေၾကာင္႔ ေလးစားသလဲဆိုတာ ထင္႐ွားေအာင္ တတိယအခန္း ဆင္ၾကဦးစို႔ရဲ႕။

စစ္သားမ်ား၏ ကိုယ္က်င္႔ကိုျပေသာ တတိယအခန္း။

၁။ ေၾကာင္းက်ိဳးေ၀ဖန္မႈ၊

ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္မွာ ဘယ္ေနရာမဆို အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးကို ဆက္စပ္ေ၀ဖန္ေလ႔႐ွိတယ္။ ဘာအေၾကာင္းမ႐ွိဘဲ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ စစ္တပ္နဲ႔သာသနာကို ႏိုင္ငံကေလးစားျခင္းဟာ (အေလးျပဳခံရမႈ) အက်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ႔ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင္႔ အေလးျပဳခံရသလဲလို႔ အေၾကာင္းကို ႐ွာရလိမ္႔မယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သာသနာေတာ္ အေလးျပဳခံရျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ပဌမ ႐ွာၾကစို႔။

အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္က အရည္းႀကီး ဂိုဏ္းသားေတြ မတရားၾသဇာေပးေနတာကို မင္းနဲ႔တကြ တုိငး္ျပည္က ႐ြံမုန္းေနတုန္းမွာ သထုံျပည္က အ႐ွင္အရဟံ ၾကြေရာက္လာတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ အ႐ွင္အရဟံႏွင္႔ သေဘာတူ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆက္ကာဆက္ကာ ၾကြလာၾကတယ္။ အဲဒီ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အရည္းႀကီးဂိုဏ္းသားေတြထက္ အေနအထိုင္ အက်င္႔သိကၡာ ေျပာေဟာဆုံးမပုံမွစ၍ သာခ်င္တိုင္းသာေနေလေတာ႔ မင္းနဲ႔တကြ တိုင္းသူျပည္သားက အရည္းႀကီးဂိုဏ္းသားေတြကို ဖယ္႐ွားၿပီး အ႐ွင္အရဟံ စေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို စိတ္ပါလက္ပါ ေလးစားလာၾကတယ္။ ထို႔ေနာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘုရားတရားေတာ္မွ လူတို႔ႏွင္႔ သင္႔ေလ်ာ္ရာကို ထုတ္ေဖာ္သင္ျပၾကသျဖင္႔ ထိုေခတ္က လူမ်ားရဲ႕ တိုးတက္လာေသာ ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ သာသနာေတာ္မွာ အမ်ားအျပား ရခဲ႔ၾကတယ္။

ထို႔ေနာက္ တခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိုသာ က်င္႔ေတာ္မူၾက၍ တခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားကမူ ကေလးမ်ားကိုပင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာမႈ (ဂဏန္းသခ်ၤာစေသာ) တတ္သိနားလည္မႈမ်ားကိုပါ သင္ျပေပးၾကတယ္။ အဲဒီသင္ျပမႈအတြက္ ျမန္မာဘုရင္အဆက္ဆက္က ဘုရင္ႏွင္႔တကြ မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးေတြဟာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ခ်ည္း ျဖစ္ခဲ႔ၾကတယ္။ အဲဒီလို ေလာကႀကီးပြားေၾကာင္းကို သင္ျပေပးတဲ႔အျပင္ ေနာင္သံသရာအေရးကိုလဲ ယဥ္ေက်းေအာင္ ေဟာေျပာဆုံးမလို႔ တိုင္းသူျပည္သားေတြ လူေတာ္လူေကာင္း အမ်ားအျပားျဖစ္ေနၾကတယ္။

ဒီေတာ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ကိုယ္က်င္႔သိကၡာေကာင္းျခင္း၊ ဒီဘ၀ ေနာက္ဘ၀ ႏွစ္ဌာန၌ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း နည္းလမ္းကို တိုင္းသူျပည္သားအား သင္ျပေဟာေျပာေပးျခင္းသည္ အေၾကာင္း၊ တိုင္းသူျပည္သား၏ ႐ိုေသေလးစားမႈကို ခံယူရျခင္းသည္ အက်ိဳး၊ အဲဒီလို အေၾကာင္းႏွင္႔ အက်ိဳး ထင္႐ွားေရာမဟုတ္လား။ ဒီလိုနားလည္လွ်င္ အေၾကာင္း ေကာင္းသေလာက္ အက်ိဳးေကာင္းသလို၊ အေၾကာင္းညံ႕ရင္လဲ အက်ိဳးညံ႔မွာဘဲ ဆုိတာ သိရမယ္။

ယခုအခါ သာသနာေတာ္ကို ေ႐ွးေခတ္ကလို မေလးစားၾကေတာ႔ဘူး။ ႐ိုေသေလးစားမႈ အက်ိဳးကေလ်ာ႔လာၿပီလို႔ ဆိုလိုတယ္။ ေလ်ာ႔ရျခင္း၏ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားျပန္ေတာ႔ - ယခု ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ကိုယ္က်င္႔သိကၡာဟာ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရလွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင္႔ ေ႐ွးက ရဟန္းေတာ္မ်ားကို မမွီေတာ႔ဘူး။ ဒီဘ၀ အတြက္ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ႀကီးပြားေရးကိုလဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အမ်ားအားျဖင္႔ မေပးႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ အဲဒီလို အေၾကာင္းညံ႔လာသည္႔အတြက္ ႐ိုေသေလးစားမႈ အက်ိဳးလဲ ညံ႕လာရေတာ႔တာဘဲ။ ဒီေတာ႔ သာသနာေတာ္မွာ ႐ိုေသေလးစားမႈ အက်ိဳး တိုးတက္ေစလိုလွ်င္ ယခင္အေၾကာင္း ၂-မ်ိဳးကိုပင္ တိုးလာေအာင္ ႀကိဳးစားရလိမ္႔မယ္။ ဒီအခ်က္ကို သာသနာ တိုးတက္ေစလိုေသာ စိတ္႐ွိတဲ႔ ရဲေဘာ္တပည္႔မ်ား သတိထားခဲ႔ၾကပါ။

ႏိုင္ငံက စစ္သည္ေတာ္တပ္သားေတြကို ေလးစားျခင္း၏ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားၾကစို႔။ အေနာ္ရထာ စေသာ ေ႐ွးမင္းေကာင္းတို႔ လက္ထက္ကပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ တိုးတက္ေအာင္ လုံၿခံဳေအာင္ စစ္တပ္က ေစာင္႔ေ႐ွာက္ခဲ႔ပုံမွာ ယခုအထိ ထင္႐ွားေနတယ္။ ၿပီးေတာ႔ - မ်ားစြာေသာ စစ္သားေတြဟာ ေဆြမ်ိဳးဉာတိ သားမယားနဲ႔ ခြဲၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေန႐ွာၾကတယ္။ အနစ္နာခံစရာ႐ွိလွ်င္ သူတို႔ပင္ အနစ္နာ ခံရ႐ွာၾကတယ္လို႔ စဥ္းစားၿပီး စစ္သားေတြ အေပၚမွာ သနားညွာတာၾကတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ စစ္သားဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္၏ အက်ိဳးကို အသက္ေပး၍ ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္} ဟုနားလည္ေနျခင္းသည္ အေၾကာင္း၊ စစ္သားတို႔ကို ေလးစားျခင္းသည္ အက်ိဳးဟု အေၾကာင္းႏွင္႔ အက်ိဳး ထင္႐ွားေရာ။

တခ်ိဳ႕က စစ္သားကို ေၾကာက္လို႔ေလးစားတာ ႐ွိေသးတယ္။ အဲဒီ ေၾကာက္လို႔ေလးစားတာကိုေတာ႔ ေမာင္တို႔တေတြ အသားမယူေလနဲ႔။ မေကာင္းေသာ ေလးစားျခင္းျဖစ္တယ္။ ကိုင္း ကိုင္း - တိုင္းျပည္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ျခင္းဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းေကာင္းလို႔ ေလးစားခံရျခင္း အက်ိဳးရလွ်င္ အေၾကာင္းမေကာင္းတဲ႔အခါ မေလးစားျခင္း အက်ိဳးကိုလဲ ရမွာဘဲဆိုတာ အျပန္အလွန္ နားလည္ၾက။

ဥပမာ အေနအားျဖင္႔ ေျပာရလွ်င္ - ေက်း႐ြာတ႐ြာမွ လုလင္တေယာက္ဟာ တိုင္းျပည္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္လို၍ စစ္တပ္ထဲမွာ ထမ္းေဆာင္ေနတယ္ ဆိုၾကစို႔။ အဲဒီ သူငယ္ကို ထို႐ြာနဲ႔ တနယ္လုံးက ေလးစားၾကမယ္။ ထိုသူငယ္ရဲ႕ မိဘေဆြမ်ိဳး သားမယားတို႔ကိုလဲ ေလးစားၾကမယ္။ ဘယ္သူကမွ မတရား လုပ္၀ံ႕မယ္ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလို စစ္သားတေယာက္ရဲ႕ ေကာင္းေသာ အ႐ွိန္ဟာ ေဆြမိ်ဳးအားလုံးရဲ႕ ခိုကိုးရာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ တိုင္းျပည္က ေလးစားမႈဆိုတဲ႔ အက်ိဳးတရား မပ်က္ျပားေအာင္ စစ္သားတုိင္း ႐ွိသင္႔ေသာ ကိုယ္က်င္႔တရား အေၾကာင္းမ်ားကိုလဲ ႀကိဳးစား၍ ထိန္းသိမ္းၾကေစလိုတယ္။

၂။ ကိုယ္က်င္႔ျပဳျပင္ေရး၊

ဘုန္းႀကီးတို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားက (သခၤါရပဲ ပ်က္မွာေပါ႔ ) လို႔ သုံးစြဲေနၾကတယ္။ ဘုန္းႀကီးကေတာ႔ (သခၤါရပဲ ျပဳျပင္လိုက္လွ်င္ ရတာေပါ႔) လို႔ (ေလာကႀကီးပြားေရးမွာ) သုံးစြဲေစခ်င္တယ္။ (အေၾကာင္းတရားေတြ ျပဳထားလို႔ ျဖစ္ေလသမွ် အက်ိဳးကို (သခၤါရ) လို႔ေခၚတယ္။) ဒီေတာ႔ အေၾကာင္းေကာင္း အျပဳအျပင္ ေကာင္းေလ သခၤါရျဖစ္တဲ႔ အက်ိဳးတရား ေကာင္းေလပဲ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ စစ္သားမ်ားကို က်န္းမာေရးႏွင္႔ တကြ ကိုယ္က်င္႔ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမယ္။

က်န္းမာေရးကို အၿမဲေလ႔က်င္႔ၾကပါ။ က်န္းမာေရးႏွင္႔ ဆန္႔က်င္တဲ႔ အေပ်ာ္အပါးအားႀကီးမႈကို ေ႐ွာင္ၾကပါ။ စစ္ယူနီေဖာင္းကို ၀တ္လိုက္သည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ ငါဟာ အရပ္သား မဟုတ္၊ စစ္သားဘဲ ဆိုတာကို သတိထားလိုက္ပါ။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ၿပီး လမ္းသြားတဲ႔အခါ ေတာင္႔ေတာင္႔တင္းတင္း သြားပါ။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ၿပီးေတာ႔ အိမ္ႀကိဳအိမ္ၾကားမွာ လည္မေနပါႏွင္႔။ ငါ စစ္သားပဲဆိုတဲ႔ မာနႏွင္႔ အရပ္သူအရပ္သားကို မေစာ္ကားပါႏွင္႔။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ စစ္သားတေယာက္မေကာင္းလွ်င္ စစ္သားအားလုံးပင္ အကဲ႔ရဲ႕ ခံရပါလိမ္႔မယ္။

ၿပီးေတာ႔ - ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားတဲ႔အခါမွာ စကားအေျပာကိုလဲ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာတတ္ဖို႔ အေလ႔လုပ္ၾကပါ။ စစ္သားဆိုလွ်င္ နဂိုက ေၾကာက္ေနၾကတဲ႔ သူေတြကို ထန္ထန္မာမာေျပာလွ်င္ ေၾကာက္ရာက မၾကည္႔ခ်င္ေအာင္ ရြံမုန္းလာမွာ စိုးရပါတယ္။ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ေျပာလွ်င္ေတာ႔ မုန္းမယ္႔အစား အားကိုးခ်စ္ခင္ လာပါလိမ္႔မယ္။ စိတ္ကလဲ ငါဟာ လူအမ်ားရဲ႕ ေၾကာက္စရာ ႐ြံမုန္းစရာ မျဖစ္ေစဘဲ အားကိုးစရာ ျဖစ္ေစရမယ္ လို႔ အၿမဲသတိထားကာ ဘယ္ေနရာမဆို ကယ္ဆယ္ဘို႔ကိုသာ ေ႐ွ႔႐ႈၾကပါ။

ၿပီးေတာ႔ - တခ်ိဳ႕စစ္သားမ်ားမွာ မိမိတို႔ကို အားကိုးေနတဲ႔ မိဘ သားမယားမ်ားနဲ႔ ေ၀းကြာၿပီးေနရပါလိမ္႔မယ္။ ထိုမိဘ သားမယားမ်ားကို ေထာက္ပံ႔ႏိုင္ေအာင္လဲ ေခြၽတာသုံးစြဲၾကပါ။ အေထာက္အပံ႔ မွန္မွန္ရတဲ႔ မိဘမ်ားက သားကေလးကို ေက်းဇူးတင္ၿပီး ငါ႔သားႀကီး ေဘးရန္ကင္းကြာ အသက္႐ွည္ပါေစလို႔ အၿမဲဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔သၾကပါလိမ္႔မယ္။ မိမိရဲ႕ ဇနီးနဲ႔ သားသမီးကေလးမ်ားလဲ မိမိအေထာက္အပံ႔ေၾကာင္႔ မ်က္ႏွာမငယ္ရပဲ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္ၾကပါလိမ္႔မယ္။ ဒီလိုမွ အေထာက္အပံ႔ မေပးႏိုင္လွ်င္ အားလုံးမ်က္ႏွာငယ္ၿပီး ဘယ္သူဟာ စစ္ထဲလိုက္သြားလို႔ သူ႔ရဲ႕သားမယားေတြ ငတ္ေနပါပေကာလို႔ ေျပာစရာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။

၃။ စစ္ဗိုလ္မ်ား၏ နာယကဂုဏ္၊

မည္႔သည္႔ေနရာမွာမဆို အမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ကို (နာယက) လို႔ေခၚတယ္။ စစ္တပ္ အစိတ္အပိုင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္သူက စ၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အထိဟာ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားရဲ႕ နာယက ခ်ည္းျဖစ္ၾကတယ္။ ထို နာယကမ်ား၏ ဂုဏ္အဂၤါကို က်မ္းစာတို႔ ၌ ၆ - မိ်ဳးျပထားတယ္။

(၁) ခမာ = သည္းခံျခင္း၊
(၂) ဇာဂရိယ = ႏိုးႏိုးၾကားၾကား႐ွိျခင္း၊
(၃) ဥဌာန = အသိÓဏ္ပါေသာ ထၾကြလုံ႔လ ၀ီရိယ႐ွိျခင္း၊
(၄) သံ၀ိဘာဂ = ခြဲေ၀ေပးေလ႔႐ွိျခင္း၊
(၅) ဒယာ = သနားညွာတာျခင္း၊
(၆) ဣကၡဏာ = ၾကည္႔႐ႈေစာင္႔ေ႐ွာက္ျခင္း။
(၁) ခမာ၊

ဗိုလ္လုပ္သူတိုင္း ငယ္သားမ်ားကို ေစာေစာက တင္ႀကိဳ၍ အမွားမ႐ွိရေအာင္ သတိေပးရမယ္။ သတိေပးထားလ်က္ မေတာ္မဆ အမွားေတြ႔လွ်င္ ]မိမိလို အရည္အခ်င္း မ႐ွိေသး၍ ငယ္သားျဖစ္ေနတာပဲ} လို႔ သေဘာထားၿပီး သည္းခံရမယ္။ ေနာင္မမွားရေအာင္လဲ ၾကပ္တည္းစြာ သတိေပးရမယ္။

(၂) ဇာဂရိယ၊

ဗိုလ္လုပ္သူဟာ အအိပ္ႀကီးလို႔ မေတာ္ဘူး။ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ႐ွိေစရမယ္။ ကိုယ္ကေတာ႔ အအိပ္ႀကီးၿပီး ငယ္သားေတြကိုေတာ႔ မအိပ္မေန ႀကိဳးစားေစလွ်င္ ငယ္သားမ်ားက မတရားဘူး ထင္လာမွာပဲ။

(၃) ဥဌာန၊

ဆိုင္ရာကိစၥၥ ၌ နားလည္မႈÓဏ္ပညာႏွင္႔ ထထၾကြၾကြလုံ႔လ ၀ီရိယလဲ ႐ွိေစရမယ္။ ႈÓဏ္ပညာမ႐ွိ လုံ႔လ ၀ီရိယမ႐ွိတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ကို ဘယ္ငယ္သားကမွ မေလးစားခ်င္ဘူး။

(၄) သံ၀ိဘာဂ၊

အစားအ၀တ္မွစ၍ ငယ္သားမ်ားကို ခြဲေ၀ေပးေလ႔ ႐ွိရမယ္။ ဗိုလ္ကေတာ႔ ခမ္းခမ္းနားနား စားေသာက္ေနထိုင္ၿပီး ငယ္သားေတြက အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္ ျဖစ္ေနလွ်င္ ဘယ္ေနရာမွာမွ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။

(၅) ဒယာ၊

ငယ္သားေတြ အေပၚမွာ အက်ိဳးလိုလားေသာ ေမတၱာစိတ္ႏွင္႔ သနားညွာတာေသာ က႐ုဏာစိတ္ အၿမဲ႐ွိဘို႔ လိုတယ္။ ေခါင္းေဆာင္က ေမတၱာ႐ွိမွန္း သနားညွာတာမွန္းသိမွ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အမိန္႔ကို လြယ္လြယ္ကူကူ လိုက္နာႏိုင္တယ္။ မသနား မညွာတာဘူးထင္လွ်င္ အမိန္႔ကို နာခံခ်င္မွာ မဟုတ္ေပဘူး။

(၆) ဣကၡဏာ၊
ငယ္သားေတြ အေပၚမွာ မက်န္းမမာတဲ႔အခါ ျဖစ္ေစ၊ တစုံတခု အခက္အခဲ ႀကံဳတဲ႔အခါ ျဖစ္ေစ ၾကည္႔႐ႈေစာင္႔ေ႐ွာက္ေဖာ္ မရလွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ကို ေလးစားခ်င္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ေမတၱာ က႐ုဏာျဖင္႔ အရာရာကို ေစာင္႔ေ႐ွာက္မွန္းသိလွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕တာ၀န္ကို အသက္ေပးၿပီး ထမ္းေဆာင္ခ်င္စိတ္ေပၚလာ ၾကပါလိမ္႔မယ္။

ဒါ႔ေၾကာင္႔ ငယ္သားမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ၾကတဲ႔ စစ္ဗိုလ္အားလုံး မိမိကိုယ္ကို နာယကဂုဏ္ ၆-ပါးႏွင္႔ ျပည္႔စုံေအာင္သတိထားေစခ်င္တယ္။

(ျပန္လည္တင္ျပသူ - COHTET ကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွါပါတယ္)။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီပို ့စ္တင္ျပရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ တပ္မေတာ္သားမ်ားအေနနဲ ့ သာသနာေတာ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေစလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ ့လူမ်ဳိးကို ညဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ခိုင္းေနတဲ့ လက္ရွိဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီးေတြရဲ ့ လုပ္ရပ္ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူမင္းေကာင္းလား မင္းဆိုးလားဆိုတာ အမွန္အတိုင္း ႏွဳိင္းယွဥ္သုံးသပ္ သိျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။ မိမိတို ့တပ္မေတာ္သားမ်ားအေနနဲ ့လည္း ျပည္သူေတြက ခ်စ္ခင္ေလးစားခံရတဲ့ ျပည္သူ ့တပ္မေတာ္သားအျဖစ္ ခံယူသင့္သလား (သို ့) ရြံ ့ရွာမုန္းတီးေႀကာက္ရြ ံ ့စိတ္နဲ ့ ဆက္ဆံခံေနရတဲ့ ျပည္သူ ့ခ်ဥ္ဖတ္စစ္သားဘ၀ကို အေရာက္ခံေနႀကမလားဆိုတာကို မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေ၀ဖန္ဖို ့လိုအပ္ပါျပီ။ နအဖဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီးေတြရဲ ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း မပီသတဲ့ မတရားတဲ့အမိန္ ့ေတြေနာက္ကိုလိုက္ျပီး ႀသဇာခံျပီး၊ သာသနာေတာ္နဲ ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ၊ မိဘျပည္သူေတြကို ျပန္လည္ ေစာ္ကားေနရတဲ့ အျဖစ္ကေန ရုန္းထြက္လြတ္ေျမာက္ေအာင္လုပ္ဖို ့ လိုေနပါျပီ။ ျပည္သူေတြက စစ္တပ္ကို မုန္းတီးေနႀကတာ အဓိကတရားခံဟာ နအဖဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီးေတြေႀကာင့္ပါ။ ဒီေတာ့ ေရွးအစဥ္အလာကတည္းက ျပည္သူ ့အက်ဳိးစီးပြားနဲ ့ သာသနာေတာ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္ရဲ ့ ဂုဏ္အဂၤါရပ္ေကာင္းေတြကို ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္ဖို ့ဟာ၊ တပ္မေတာ္ကို အာဏာရူးနဖအဗိုလ္ခ်ဴပ္ေတြရဲ ့လက္ထဲကေန ျပန္လည္ကယ္တင္ႏိုင္ဖို ့ဟာ အသင္တို ့ စစ္သားတစ္ဦးခ်င္းတိုင္းက ေဆာင္ရြက္ေပးဖို ့ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနပါျပီ။ ျပည္သူ ့လွဳပ္ရွားမွဳအေရးေတာ္ပုံႀကီး ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ျပည္သူေတြနဲ ့လက္တြဲေပးႀကပါလို ့ တိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။ မႀကာခင္အခ်ိန္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ျပည္သူေတြနဲ ့ အသင္တို ့ မ်ဳိးခ်စ္တပ္မေတာ္သားေတြရဲ ့ အေရးႀကီးဆုံးအခ်ိန္ကို ေရာက္ေတာ့မွာပါ။ ျပည္သူနဲ ့ တပ္မေတာ္ အတူလက္တြဲျပီး တိုင္းျပည္ကို မသမာသူ နအဖဗိုလ္ခ်ဴပ္မ်ားလက္မွ ၀ိုင္း၀န္းကယ္တင္ႀကပါစို ့။

 
/* EOT ----------------------------------------- */